Wil je een artikel retourneren (of ruilen), dan is dit uiteraard mogelijk. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Op deze pagina vind je verder belangrijke informatie over retourneren en/of ruilen en staat de procedure uitgelegd.

Retourvoorwaarden

Retourneren of ruilen van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.

Verder zouden we het op prijs stellen als het/de Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen, dit is echter niet verplicht.

Kosten voor retourneren

Wanneer u een artikel retourneert, zijn de kosten voor uw rekening.

Opstarten van de retourprocedure

De retourprocedure moet in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen. Indien het om meerdere leveringen gaat, die voortkomen uit één bestelling, dan gaat de termijn van 14 dagen in op het moment dat je de laatste zending ontvangt. Is deze termijn van 14 dagen verstreken, dan kun je producten niet meer retourneren.

Stap 1: herroep de overeenkomst

De overeenkomst herroepen, voordat je het pakket retourneert, is niet verplicht. Wanneer de 14 dagen zichttermijn nog niet is verstreken, kun je ook direct het pakket retourneren.

Kies je ervoor om de overeenkomst te herroepen, dan doen je dit door een e-mail te sturen naar info@baldev.nl of gebruik te maken van ons contactformulier met: je naam en adres, het ordernummer en de artikelnummers van de producten die je retour wilt sturen. Vermeld de reden van retournering.

Nadat wij je herroeping hebben ontvangen eindigt de zichttermijn en moet de retourzending binnen 14 dagen bij ons afgeleverd worden. Het herroepen van de overeenkomst is niet verplicht. Je kunt ook direct retourneren, voordat de zichttermijn van 14 dagen is verstreken.

Stap 2: stuur het pakket retour

Pak het artikel in en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour naar:
Baldev Juwelier
Eerste van Swindenstraat 1
1093 ES Amsterdam

Artikelen ruilen

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een procedure voor het retourneren van artikelen en het ruilen van artikelen. U kunt in uw email aangeven wat u wilt omruilen.

Nadat wij je retourpakket hebben ontvangen

Op de dag dat wij je retour hebben ontvangen krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en als zodanig opnieuw als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen, het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten en/of andere kosten, aan je terugbetalen.

Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede orde hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je het product hebt teruggestuurd.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaalt.

Verkeren de producten niet in ‘nieuw’ staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

Lees meer in onze algemene voorwaarden …

Toch nog vragen over het retourneren van je aankoop?

E-mail: info@baldev.nl

Contact: contactformulier

Telefoon: +31 (0) 20 – 6922446

pakket